אני מאמינה ש...

אני

בכל גיל ושלב בחיינו אנו מתפתחים ומשתנים, אנו סקרנים ומבקשים להתרגש מן היפה והראוי בעולמנו. תהליך זה נמשך חיים שלמים ובמהלכו נפגוש אחרים משמעותיים. בין אם במפגש פרטני אישי ובין אם בפעילות הסדנאית תהליך בירור והתבוננות אישית מהווה הזדמנות להתפתחות ברמה האישית – חברתית.
"אדם יכול וצריך להתחיל כל פעם מחדש גם לאחר שכבר התחיל"
                                             ילקוטי מוהר"ן, רסא
ציטוט קצר זה מרגש אותי ומעודד, הוא טומן בחובו רוח אופטימית ואמונה רבה בכוח התנועה של האדם. ברוח התקופה כאשר אנו חיים בסגנון חיים אינטנסיבי, כזה המעודד שינויים מהירים ותכופים אני מאמינה כי מידי פעם עלינו לעצור, להניח לטרדות הנוגעות לעתידנו ולבחון את ההווה מתוך ניסיון העבר.

ובאותו הקשר – מן המחקר: ממצאים בתחום חקר המוח מעידים כי בתהליכי למידה מתקיימים שינויים מוחיים. המוח הוא איבר גמיש ומשתנה, שינוי דפוסי חשיבה הוא תהליך אימון אשר במהלכו נוצרים קשרים חדשים ברשת הסינפסות במוח. חזרה וחיזוק קשרים אלו עשויים לקדם שינוי בתחושותינו ובהתנהגויותינו. אימון בשינוי מחשבתי וביצירתן של חלופות, הוספת מידע חדש כל אלו עשויים להוביל לתנועה, להתרחבותה של גמישות מחשבתית וציפייה לגבי עתיד טוב.

המטאפורה האהובה עליי

המטאפורה המתארת באופן ציורי את "האני מאמין" שלי בנוגע לתפקידו של איש הטיפול היא "האדם כמלך" – אנלוגיה זו מבטאת את אופן התייחסותי לכל מפגש אנושי. כל אדם הוא בעל כישורים, תבונה ויכולת בחירה. 

כל אדם הוא מלך נבון, מלך שממלכתו היא סך כל אירועי חייו, תחושותיו, גופו וכישוריו. את אנשי סודו המלך החכם ברוב תבונתו בחר. תפקידם להיות קשובים לצרכיו, נכונים להקשיב לו בעתות קושי, לאפשר לו מרחב בטוח בו יוכל להשתהות, להתלבט ולקיים תהליכי חשיבה ובירור. כאשר מתפתחת סוגיה מורכבת בחייו, כזו המטרידה את מנוחתו, המלך יבקש לשתפם. אנשי סודו יפעלו על מנת להאיר למלך החכם, לכוון, לעודד אותו לבחון את הסוגיה ולהוביל אותו  להרחבת נקודת המבט.
מלך נבון לא יוותר לבדו בהתמודדות ולא יהיה נמהר ופזיז. הוא ייפנה מרחב לחשיבה משותפת, יקשיב, יתבונן, ישקול, יחזור לברר עם עצמו ולבסוף יקבל החלטה ויפעל. בכל שלב המלך חופשי לבחור ולפעול בהתאם לשיקול דעתו יש לו את הכוחות והמשאבים לשם כך.

כל אדם יכול לבחור ולנוע, להתנסות ולפגוש שוב את המלך שבתוכו ובאותה העת גם את המתייעץ הנבון שהוא.
כאשת חינוך וטיפול לכשאתבקש לפנות מרחב התבוננות משותף אראה בכך זכות גדולה. אפעל על מנת לעודד, להאיר על הכוחות הקיימים באדם בתוכו פנימה, להאיר על הכישרון הרב, הרגישות, הנועם. להאיר על היכולת והנכונות הרבה לשתף ולהתמודד באומץ, אמון ואמונה.

בין אם במסגרת מפגשים פרטניים 1:1 או במהלך המפגשים הקבוצתיים נקיים תהליך הארתם של כישורים ויכולות.

אגוז מלך